lördag 29 mars 2008


Min sötnos är duktigast i världen, för han går som en riktig bebis nu. Min sötnos är sötast i världen, för när han stoppar nappen i min mun säger han "mmmm, mamma, mmmm". Min sötnos är mysigast i världen, för när det är sovdags ligger han bredvid och pussas tills han inte orkar mer och somnar. Min sötnos är gulligast i världen, för han har ett leende som charmar nästan allt och alla. Min sötnos är snällast i världen, för han delar med sig av allt (även välling, napp och snuttefilt).
Min sötnos är bäst, i min värld och för mig är han allra allra bäst.
Är så stolt över att vara mamma till dig, min Olivfis.
Snart är det dags för ettårskalas, ska bli jätte kul. Men det är mindre kul att det är så himla svårt att förstå att det faktiskt har gått ett heelt år från och med att han föddes. Hans kompisar blir ju också 1, en efter en.. Dom blir så stora? VAD ÄR DET SOM HÄNDER? Innan man hinner blinka håller man säkert på att skola in lillskiten på dagis. Nej fy, backa bandet eller iaf sakta ner lite. Jag hinner inte med. Ska pallra mig ner till centrum en sväng, köpa frimärken och posta inbjudningskort till barnkalaset. Det ska bli kul att se lillfisens första födelsedag, men ändå är det läskigt. Han ska inte bli äldre, inte jag heller. Det ska alltid vara såhär, exakt såhär. Som det är just nu, perfekt. SÅ har jag känt sen jag kom hem från BB, antagligen kommer jag alltid tycka min älskling är perfekt och inte vilja att han förändras. Hoppas det!!
K jobbar idag, jobbade igår med.. Men då var vi hos S (jag och lillfis alltså) så vi fick inte vara helt själva, som vi är idag. Det är mysigt. Att faktiskt få vara helt ensamma. Att faktiskt bli påmind om att jag faktiskt klarar mig själv, klarar mig helt utan K, så länge jag har Oliver. Men när kvällen kommer och Olivfisen snusar så sött i sin säng, då är det alldeles underbart lagom att krypa ner och somna in i K's famn. Så är det faktiskt, båda fyller livsviktiga funktioner hos mig. Jag vill inte vara utan någon av dom och jag är jävligt glad att jag faktiskt slipper!
Jag älskar mina grabbar.

Inga kommentarer: