måndag 31 mars 2008


Min fis är så stor, så söt, så underbar. Jag blir bara mer och mer förälskad i hans "lilla" storslagna personlighet. Han kan verkligen vara en liten busunge ibland, kasta ur jord ur morfars blomkrukor och lite så. Men sen är han så söt, gosig, pussig och kramig. Enligt mig så borde min sons namn stå bredvid ordet Perfekt i ordböckerna.
Igår var vi hos Sandra och Ticke, vi firade Ticke som blev 1 den 20e (lite i efterskott men iaf). Vi åt tårta, tacos och ugnarna röjde hur mycket som helst. Olivfisen brukar vara den dominanta bland de flesta barn, men Ticke är verkligen stor och tar mycket plats, så lillfisen höll sig på sin kant igår. Sötnos. Jag trodde aldrig att min fis skulle gå före Ticke, men se så det kan gå. Ticke är på väg, men inte alls på så god väg som jag trodde han skulle vara vid det här laget. Fy så olika barn kan vara. Därför tycker jag inte att man ska jämföra barn med varandra. Alla barn tar sitt i sin takt, finns ju en massa saker Ticke kan som Oliver inte kan, antar att olika saker mognar olika snabbt från barn till barn.
Hör och häpna. Jag och Sandra kanske ska byta vagnar. Hon har en Emmaljunga Scooter -07 med footsack och en cammoskötväska. Och jag har en Firstwheels City Elite -07 med åkpåse och skötväska i exakt samma färg och märke som vagnen. Jag tror att min vagn är värd en 1000 lapp mer än hennes. Vi ska iaf bytlåna vagnarna så fort jag fått punkteringen på min fixad hos min morfar och chassit fixat på babyland. Jag har ingen erfarenhet av Scooter vagnarna, så det kanske vore bra om ni som läsare som har lite koll på vagnar mer än jag kunde tycka till. Det jag saknar på min City Elite är mer plats för Olivfisen att sitta på med alla ytterkläder och mer lastutrymme då City Eliten bara tar 3 kg i lastkorgen. Jag har iallafall bestämt mig för att inte genomföra bytet om hon inte har kvitto kvar till sin vagn.

Nu ligger lillfisen och vilar. När han har vaknat ska han få äta lunch, sen ska vi ge oss iväg till Viksjö och träffa min vän som opererats för sin canser och sen ska vi hem till min mormor och morfar. Lämna av hjulet och sen fika lite hoppas jag.
Hoppas ni alla får en toppendag, vi hoppas på en till :)

Inga kommentarer: