lördag 1 mars 2008

Ihk. Jag bloggar igen och det har ännu inte gått en vecka sen sist. Rajraj vad nice. Sitter vaken själv, klockan är snart 12 och alla i lägenheten sover som stenhus. Även K och Olivfisen. Så då hamnar man här, trevlans. Bara jag, min blogg och en väldigt söt bild på min otroligt fin fina unge! Idag är det enda projektet på schemat tydligen att röja i förrådet. TRÅK. Men vad gör man liksom. Blir väl antagligen pappa och K som röjer och jag och Oliven får leka för oss själva och svara på vad vi ska spara på och inte.
Så fort som tillfälle ges ska jag och K byta rum med Kniven. Ska bli nice och få det stort, eller ja betydligt större än det vi har iallafall. Usch, börjar bli lagom tradigt att det går så jävla sakta att få lägenhet i den här jäkla kommunen. Dessvärre är det ju lite svårt att få lägenhet i en annan kommun också när man inte har jobb.
Så jag tycker verkligen att jag kan få besked om datum till dagisplats så jag kan börja leta ett jobb som jag kan ha tillträde till typ 2 veckor efter inskolningen. Det vore jävligt nice. Det sköna är i alla fall att jag har en plats på någon förskola garanterad till augusti, jag bara hoppas vi kommer in på Waldorf, annars hoppas jag att jag får stå kvar i kön dit.
Var hos S igår, det var väl som vanligt. Tycker det är ganska tradigt att fortfarande behöva vara med alla 4 timmarna. Tycker det är synd att han verkar ha lite svårt att inse att han faktiskt är pappa lika mycket som jag är mamma. Han säger ju själv att han vill vara pappa, jag tror att han skulle kunna ha hand om Oliver precis lika bra som jag om han bara vågade tro på sig själv och verkligen hitta sin föräldraroll. Det tror jag verkligen.
Nej gudars, jag vet inte vad jag ska hitta på. Är så sjukligt jävla uttråkad att jag knappt finner ord. Nej, ska väl surfa lite på kommunens hemsida och kolla vart jag ligger i köerna till alla jävla lägenheter jag sökt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejhej.. Cazandra blir snart 8 månader =)

Anonym sa...

Tack så mycket:) Hon blir snart 8 mån eller ja den 20 . Din son e ju jätte söt:)