onsdag 26 december 2007


GOD FORTSÄTTNING

Nu har all julstress och så vidare lagt sig. Idag tänker jag inte göra ett skit. Tänker inte ens gå utanför dörren (om jag inte verkligen måste). Julafton var jätte mysigt, både jag och Oliver fick många och jätte fina klappar, stort tack. Fast det var verkligen inte klapparna som gjorde den här julen, utan det var det otroligt underbara sällskapet. På morgonen bytte vi klappar hemma hos Sarah och Cissi, sen gick vi hem till min mamma, där var inte bara min mamma utan även min sötnosiga syster och Olivers gudfar. Där käkade vi frukost och öppnade en del klappar.
Efter klappöppnandet där knatade vi hem till min mormor och morfar. Fikade lite och
öppnade paket. Slutade med att jag, mamma och mormor låg på golvet med Olivfisen
(hah, måste varit en syn för gudarna).
Sen åkte vi hem till pappa (jag, Oliver, K & syrran). Kollade på Kalle Anka (eller ja, jag och lillfisen sov men dom andra såg nog iaf), käkade
middag och sen kom tomten.
Stackars Olivfisen, haha, stackarn blev jätte rädd när vi andra bara skrattade åt min systers stora insats som tomte. Efter tomten gått tröstade vi lillfisen och öppnade massa klappar. Precis när vi öppnat klart dök lillfisens ena gudmor upp. Så vi bytte lite fler klappar sen så mös vi bara kvällen igenom och det var totalmysigt.

Även på juldagen har det vart full rulle. På morgonen åkte jag och Oliver till S. Där fick lillfisen mysa med sin pappa och farmor, samt öppna en massa fina julklappar. Det gick jätte bra hos S den här gången också. Så fort Oliver fick syn på sin älskade pappa så bara storlog han och kastade sig mot honom. Äntligen, det funkar. Även farmor var jätte rolig och jätte mysig, han har lärt känna dom. Är så glad, äntligen.
Därifrån bar det av till min ena faster, käkade julmat och snackade en del. Var jätte myigt, inte sett dom sen Olivers dop i juli tror jag. Deras dotter har blivit så stor, hon är nästan för söt för att vara sann den där lilla.
Efter det åkte jag, pappa och Oliver vidare hem till K. Öppnade lite paket, sen åkte vi hem.
Idag tänker jag verkligen inte göra mer än jag måste. Jag är trött. Så jävla trött, så
jävla slut. Kanske orkar kolla upp mellandagsrean på några onlinebutiker som har barnkläder. Tänker nog inte ens ta av pyjamasen förrns det är sovdags igen.
=)
Tack allihopa som bidrog till ett jättemysigt julfirande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack detsamma du.
fick du nått kul i julklapp då?

Jo gillade den lilla tomte dräkten

Anonym sa...

Varsågod (:
Han var så söt o mysig hela julafton igenom, kanske hade Oliver oxå drabbats av lite julkänsla :D
Tack själv för presenterna :D <333