måndag 28 april 2008


Helgen har vart fullspeckad, småstressig.. Men den kunde inte ha blivit bättre. I fredags åkte vi tidigt till S, var där redan vid 10. Anledningen till det var för att vi skulle kunna komma därifrån liet tidigare så vi hann åka in till stan med Kim, Kims mamma, Kims kusin, kusinens kompis och Kims morbror. Som en liten bonus på det hakade Olivfisens moster snällt på.
Hittade en hel del snygga grejer; rosa leggins och en svart tubtunika (om man nu säger så?) till mig, 2 t-shirts och ett par sandaler till lillfisen som går hela tiden nu (både inne och ute) shorts, keps och en t-shirt till Kims lillebror. Hade lovat honom en uppsättning vår- och sommarkläder, skitglad vart han. Han är så söt.
I lördags var vi på ettårs kalas hos Zandra som är så sockertoppsöt så det finns inte. Till henne hade vi hittat en jätte söt klänning med blommor, vita leggins och en vit solhatt. Hennes mamma verkade bli väldigt glad för klänningen iaf. Jag kunde inte låta bli, hade lätt köpt en sån om jag hade haft en dotter jag med. Superfin är den! Men jag får istället köpa tuffa t-shirts med krokodiler o grejer på (de som känner mig veeet hur mycket jag älskar krokodiler).
Igår (söndag) var det meningen att vi skulle åkt till Suz och hälsa på, har inte vart där på huuur länge som helst och jag saknar verkligen henne. Men hennes yngsta vart lite kräkig så det blev att istället för att bara svänga förbi Bunke snabbt och gratta så vart vi kvar i princip hela dagen, supermysigt. Kollade fotbollen med Bunke och Niclas, fan vad det var länge sen vi glodde fotboll/hockey. Har saknat er som faen. Kärlek.
Idag var jag uppe före lillfisen, hah. Han gå på toa, käka frulle, borsta tänderna och ta en godmorgoncigg. Sen vaknade han med ett flin och vi hade 2 supermysiga timmar ihop innan han somnade om. Vi har vart ute på balkongen, ska ut dit efter han har ätit lunch och göra rent utemöblerna. Min far är ju inte direkt den mest ambitiösa när det gäller balkongen, så nu tar jag saken i egna händer och gör det till ett utrymme som inte bara ser sunkigt ut. Ska nog skicka honom på uppdrag: köpa balkongblommor! Annars idag bär det av till Xist, framtidsverkstad. Vi ska skriva CV'n och lite så idag. Så idag ska jag prova lämna Oliver hos Xist's barnvakt under tiden vi håller på (är i samma lokal så jag hoppas på det bästa). Nej nu ska jag passa på att packa skötväska och så medans han fortfarande sover, men jag misstänker att det är dags att vakna för lunch snart..
Justja, jag har faktiskt valborgsplaner också.. Men de hinner jag inte skriva nu om jag ska hinna packa osv.. Vad ska ni hitta på nu till Valborg?

Inga kommentarer: