tisdag 29 april 2008


Som ni kanske såg/ser i föregående inlägg så köpte vi en ny vagn idag. Efter mycket om och med så blev det en Emmaljunga City Cross i färgen Camo Olive. Vi skulle egentligen ha hållt oss och åkt och kikat på fler ställen och fler vagnar, men när han fick provåka och jag såg hur bra allt såg ut.. Så kändes det bara så självklart att det är den här vagnen min Olivfis ska åka med ett tag framöver. Jag hoppas på att motivationen jag har nu att ha den här som "sista" vagnen. Vi köpte en åkpåse och skötväska till också. SJUKT fin vagn. Den var inte helt otrevlig att köra heller, visst hade den inte svängbara framhjul men den väger inte mycket alls. Tror den väger 11 kg eller något sånt, precis som City Eliten så behöver ju inte ta i mer än vanligt. City Eliten har jag lånat ut till Sarah och Cissi. Den kan dom köra tills Cissi har växt ur den, vet hur länge Sarah har velat ha en sån vagn, jag vill inte sälja min så den gör väl mer nytta med Cissi i än inne i ett förråd här hemma.
Efter stunden i Veddesta med Kim och hans mamma så åkte vi och mötte upp Sarah, sällskapade och hämtade Cissi. Lämnade av Sarahs gamla vagn hos henne sen åkte vi hit. Ungarna har röjt gärnet, ätit och badat. Haha, Olivfisen deckade som en strandad val och jag antar att Cissi gjorde detsamma. Hon verkade faktiskt inte heller så överdrivet pigg när dom skulle hem.
Idag sprang vi över och kikade på Lindas nya lya, hon bor ju bara tvärs över gården. Den var stor och rymlig. Ljus och fin. Älskar lägenheterna i det här området och bara hoppas på att jag och Kim får en här, vill helst inte flytta härifrån. Det sköna är att det oftast är just här det finns lediga lägenheter och jag ligger bäst till på en av dessa lägenheter i Kön. Så det är nog bara att fortsätta hoppas på en av lägenheterna här i området. Tokmysigt.
Nu har jag och Kim tvättstuga, en hel del kvar att städa och en disk att ta itu med.. Så jag antar att det är dags att slita sig härifrån. Hoppas ni som läser också haft en tokmysig dag idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa men de blir nog finare när de tapetsseras om :D
Vilken plats haru nu?

Vagnen va jötte fin juh :D

Malin sa...

Hej gumms :) vad fin den nya vagnen är :D jag vill oxå veta på vilken plats du ligger på, på en av läge heterna, number 1 or what ;) Saknar dig! var ju faktiskt nån vecka sedan eller lite mer sen vi sågs. vi får hoppas vi kan ses näta vecka och åka in till stan och titta på nya fina skor till Oliver :) har du läst i min blog på senaste? jag har blivit bättre på att skriva :) så inga rynkor här inte ;)hur var eran Valborg? Puss

Anonym sa...

haha jaha okej då hadde väl farfar rätt då :P:P