tisdag 22 april 2008


Ojoj, förra veckan var en händelserik, helt underbar vecka. Nu har jag lyckats skingra tankarna kring allt stort som inträffade och börjat landa i detta underbara liv.
Inte bara är jag mamma åt en underbar 1 år gammal Oliv, utan jag är en nyförlovad mamma på 20 år. Just ja, helt rätt. I tisdags fyllde Oliver 1 år, i fredags förlovade jag mig med Kim och i lördags fyllde jag 20 år.. Så den här veckan har det varit massor att fira, stort tack till alla gullungar som deltog.
Oliver fick 3 tårtor, alltså 3 kalas på en och samma dag. Vid 12 tiden kom Olivers jämnåriga kompisar som ville gratta och röja. Vid 16 tiden kom S med sin familj och deras respektive och barn. Vid 17 kom dom närmaste till mig. Det var en jättemysig dag, men akta att jag och Anna (Olivfisens gudmor) var trötta när vi kom hem. PANG sa det så somnade vi, säkert en stund före Oliver som hade århundradets sockerkick. Anna kom ju förra söndagen och stannade till i onsdags, man kan ju inte missa sin gudsons födelsedag. Han kan faktiskt säga Anna och så somnade han hos henne 2 gånger. Kärlek till världens bästa gudmor från mig och Olivfisen!! <3
Förlovningen firade vi dagen efter, på min 20 årsdag. Vi gick ut på MP i Jakan med massa underbart gulligull folk, krökade gärnet och dansade en massa. Träffade en massa gullungar jag inte träffat på åratal, från högstadiet. Det var riktigt kul. Tack allihopa. Tack Kim, för att du ska bli min man. Så lycklig som jag är nu, är mitt största problem vad jag ska ha för typ av slöja på dagen B. Det är helt underbart.
Igår var jag på framtidsverkstan på Xist. Det satte igång hjärnkontoret ordentligt. Min första plan är att plugga upp dom två betyg jag inte fick när jag födde Oliven och var på BB. Det gör jag på Komvux. Sen ska jag faktiskt söka till högskola/universitet och bli förskolelärare eller grundskolelärare. Svårt att bestämma mig där. Fast samtidigt är det en dröm att bli bröllopskoordinator. Svårt val, riktigt svårt val. Men det märks, steg 1 år att fixa gymnasiebetygen iallafall.
Ikväll ska jag kasta varpa, skönt. Dessvärre är mamma och Olivens gudfar sjuka så får ta med honom till varpaplan. Får se hur mycket det hinns med att kasta. Kim har iallafall tänkt att ge varpan en andra chans idag, hoppas han tycker det är kul.. Nej nu ska jag passa på att klä på mig och fixa mig så det är klart när lillfisen vaknar till igen.. Hoppas mina läsare mår lika underbart som jag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad många roliga händelser, grattis gånger tre! :o)

Anonym sa...

Det lät som en riktigt mysig vecka! Grattis, grattis, grattis! :)

Anonym sa...

Det blev mycket tårta för lillfisen, men det skulle han ju ha på sin stora dag! :D
det var mysigt att ha honom när ni gick ut .. ^^ han är så jobbig bara.. *host* haha nej verkligen inte han är världens goaste!! :D Världens goaste maria har fått världens goaste oliver! :D

Anonym sa...

Nämen, det hade jag ingen aning om!! GRATTIS! :D