lördag 3 maj 2008


Det har vart ett helt gäng bra dagar, dock inte funnits så mycket tid till att blogga.
På valborg var vi (jag, Oliver, pappa, Kims mamma, styvfar och lillebror) och grillade nere på Kim's styvfars jobb. Kim's styvfar skötte grillningen och jag och Kim gjorde grattängen. Oliver var vaken allt för länge så de senaste dagarna har det vart en väldigt trött Oliver med väldigt halvtaskig följning av sina rutiner. Men idag verkar det iallafall ha återgått en aning åt det vanliga hållet.
I torsdags tog jag med mig Kim's lillebror och Oliver på en liten trip hem hit och käkade lunch och hämtade en leksak jag köpt åt honom men bara glömmer, glömmer och glömmer. Så nu åkte vi och hämtade den. Vi lånade även med oss min systers monopol och jag kan ärligt talat säga att jag är obesegrad hemma hos dom. Hah, ni som känner mig vet att jag är den som i regel förlorar. Har lärt mig att de fina färgerna kanske inte alltid är de bästa om man går in för att vinna.
Igår låg vi bara hemma och degade, fick skjuts av min pappa och storhandla på kvällen. Vi åkte till Ica Maxi i Sollentuna (var ju tvungen att inviga mitt nya ICAbonuskort). På tal om ICA så har jag funderingar på att byta bank, jag har vart hederlig och trogen Swedbank kund enda sedan jag fick ett eget konto. Men jag har tröttnat på det ständiga strulet med en massa saker. Nya kort som inte skickas ut så bankomaten snor det som man har, internetbank som inte skickar ut betalningar (räkningar osv) i tid och en del därtill. Vet dock inte om ICAbanken är så mycket bättre, men vad jag har förstått så ska deras tjänster vara gratis. Nu har vi iallafall blöjor, tvättlappar, barmatsburkar, välling och gröt hemma tills vi kräks känns det som. Men det är skönt, då kan vi vänta till slutet av nästa månad innan det är dags att fylla på och inte fylla på lite här och lite där. Betydligt skönare att ta allt på en gång. Vi gjorde dessutom ett riktigt fynd, köpte en dramabox med 3 st DVD filmer för 20 kronor, nu ska vi bara se om dom är bra. Minns bara att en av filmerna är filmen Tretton och den vet jag är bra.
Idag har var vart med Nattös och Kevin en sväng i Jakobsberg innan vi åkte hem. Det var skitkul!! Nattös har jag väl träffat på en del gånger under senaste tiden, men har inte sett Kevin på över ett år, satan i gatan vad stor han har blivit.. Och kors i taket så har han bara blivit ännu sötare, älskade unge. Saknar dig redan, nästan lika mycket som jag saknar din mamma!! Efter vi hade hängt med dom en stund drog vi hemåt, slappnade av en stund. Sen satte jag igång med det jag sköt upp innan vi åkte hem till Kim's mamma. Sortera all tvätt, ett jävla helvette! Är klar med Olivfisens kläder men har fortfarande en hel del kvar av mina och Kim's kläder att ta itu med. Sen ska jag fortsätta städningen i rummet och sortering av alla kvitton jag har i skötväskan, vissa kan man skrota.. Men de flesta kvittona sparar jag tills dom bleknar. Iallafall på kläder och leksaker. Gav bort nästan en hel kasse kläder till Isaak som Oliver växt ur. En hel del var dessutom oanvänt. Ett barn som har så mycket kläder som mitt har nog en mamma som är lika trött som jag på att tvätta, vika, sortera och försöka hinna med att använda allt innan det är dags för nästa storlek. Kom på att jag dessutom har kläder hemma hos S att hämta som han fått av Olivers fasters kusin, hur det nu blir.
Nej nu ska jag återgå till städandet, Kim ska laga mat och Olivfisen får fortsätta röja med sin ursöta nalle phu boll som han fick av sin gudfar idag. Gudfar, du får nog vänta en stund innan det kommer upp en bild i bilddagboken på bollen och Oliver, lite svårt att plåta en Oliver som är så exhalterad över sin nya boll att både bollen och Oliver är överallt hela tiden. Men tack igen för en otroligt uppskattad gåva till din underbara gudson.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin bild :)