torsdag 7 februari 2008

Se där, har fått upp den stationära datorn (endast tillfälligt). Så nu har jag faktiskt tömt kameran, ska ta och införskaffa cdskivor så jag kan bränna ner alla bilder på datorn från när lillskrutten var riktigt skitliten innan jag överger den här bukren till K's lillebror, det blir dock inte förrns jag har fått tillbaka min laptop. Har vart full rulle idag. Klev upp, fick besök av syster som hade någon håltimme, gick ner och mötte Sandra och Ticke (mer bilder från idag finns i bilddagboken), lekte i parken, gick hit, ungarna röjde som fan, käkade middag sen har Oliver vilat alldeles för länge. Men han var heelt slut, så han fick sova till 19. Så nu blir det till och se hur länge man får vara uppe inatt då.

För att sammanfatta så var det totalmysigt att ha iallafall en halvdag med Sandra och Ticke igen, det var länge sen. Jag och K åker till dom i början på nästa vecka och stannar en natt. Ska bli kul, var ett väldans bra tag sedan som man var ute i dom krokarna. Hoppas bara på att man slipper få syn på en viss person där borta.
Nu sitter Olivfisen och leker på K. Jag andas ut, funderar på att ta en sväng ner till lilla kiosken här i området och köpa saft. Är törstig och är varken sugen på att dricka vatten eller mjölk, saft är gott. Dessutom har jag gått upp i vikt, dags att vända. Det får inte bli en trend.

Imorgon är det dags att åka till S igen. Nu var det två veckor sen dom sågs, lillfisen får lära sig att hålla sig frisk så han kan leka med sin far. Vi ska väl försöka hinna med en liten sväng med K till parken innan vi åker dit. Eftersom S inte kan göra mer än att leka med Olivfisen i soffan så får vi nog se till att han springer av sig innan vi kommer dit. Men det ska bli så skönt när S kan ha Oliver själv, är så jävla trött på att åka dit och sitta 4 timmar i sträck med sitt ex. Visst, S och jag samarbetar jättefint men det blir väldigt intensivt och efteråt är man faktiskt jävligt trött. Skulle själv tycka det var mycket bättre om jag bara kunde åka dit och lämna Oliver och sen hämta honom igen efter 4 timmar.




Jag, K och Oliver blir ensamma hemma här i helgen. Ska bli så otroligt skönt. Bara vila upp oss inför nästa veckas terror, om jag inte övertalar K att åka till hans mor över någon natt bara. Fast jag tror det får bli nästa helg istället. Lika bra att vara hemma och ladda batterierna inför nästa vecka.
På måndagen ska vi ju åka till Sandra och Ticke, kommer hem på tisdagen. På onsdagen har vi BVC (10 månderskontroll FAN VAD FORT DET GÅR) och på torsdag ska vi på föräldrainfo för föräldrar med barn i kö på den förskola vi står i kö på, så det blir inget seriöst alla hjärtans dag firande för oss. Blir väl en puss och en kram eller något :) Jag bara hoppas att Oliver får sin plats, men inte allt för snart. Det är för jävligt mysigt att bara gå hemma och mysa med sin bebis hela dagarna. Men förr eller senare tar ju föräldradagarna slut, då blir att söka jobb. Fuck, vuxenlivet suger vissa gånger. Önskar att jag kunde få föräldrapenning tills han verkligen måste börja i skolan, vara hemma med honom jämt. Men får han plats på den förskola jag vill så blir det bra, då känns det inte fel att lämna honom på dagis och jobba, hoppas jag iallafall..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har gått upp kring 10kg.
Vet inte exakt vad jag vägde innan
jag blev gravid. Pendlade mellan 58-60. Men nu väger jag iaf 70kg,
och jag lär väl gå upp mer. ;/