tisdag 6 november 2007


Jag måste bara börja med att kärleksförklara min laptop. Halelulia, det är så sjukt bekvämt med laptop. Förstår inte hur jag någonsin klarade mig med en stationär. Man har med sig den och all sparad information (mestadels BILDER) överallt man vill. Så jävla praktiskt.

Det gick som förra gången hos S iförrgår. Oliver var helt galet hysterisk första timmen, men efter middagen och tutta och en hel flygande från famn till famn så lugnade han ner sig. Har äntligen fått tag på familjerätten. S och Oliver ska träffas mellan kl 14 och 18 varje fredag. Eftersom S av en speciell anledning inte kan komma och träffa oss ute eller någon annanstans så får jag snällt åka dit. Undra om man kan kräva någon form av reseersättning? Visserligen är det en station med pendeln, men i alla fall. Det blir ju jag som får betala för att dom ska träffas, inte sant? Självklart är min son värd det, tvekar inte en sekund för att pröjsa typ 200 kr i månaden för att dom ska ses. Men man kan ju inte låta bli att fundera. Är det någon av mina läsare som har koll, kan jag kräva att S ska ha mat hemma till Oliver dom gånger han ska äta där eller ska jag släpa med mig? Jag får ju underhåll, mest därför jag undrar. Men men, ska fråga honom. Är han så snål att han inte har råd med det så blir jag faktiskt väldigt förvånad.

Igårkväll mådde jag riktigt ruttet. Största frossan och värk i hela kroppen. Jag överdriver inte när jag säger att varje hårstrå kändes tungt. Sen så tror jag att jag hade feber på natten, men är inte säker för jag gick fan inte upp och kollade. K var helt underbar, han tog honom på natten (dock inte amning) och så gick han upp med Oliver imorse så jag fick sova ut. Jag vet att han kan göra det ganska ofta och det känns lika guldvärt varje gång. Men det här var nog första gången jag faktiskt bad honom att göra det tror jag.

Idag verkar det vara lillfisen som det inte är som det ska med. Han har legat vid bröstet hela dagen (förutom när han var uppe med K imorse). Om jag har nekat honom bröstet och försökt leka eller göra något annat så har han bara gallskrikit, var knappt populärt att byta blöja. Men han har ingen feber, inte ont i magen och inte ont i öronen. Så antagligen har han ett sånt här dygn när han växer extra mycket och bara vill ligga och mysa för att det är jobbigt att växa så mycket. Nåja, vart bättre efter pappa hade hämtat upp och allihop och kört oss hem. Nu har han vaknat till för att bajsa, förhoppningsvis somnar han om lika snabbt som han blev pigg och bajsnödig när han vaknade till.

Och hur jävla bra var inte Days of our lives och Desperate Housewives idag? Oh my, drama. Vad hade jag gjort utan mina såpor? Jag vill inte ens veta.

3 kommentarer:

kn1v sa...

Vi skulle dö utan våra såpor xD
Speciellt DHW o Greys.. de e inte karaktärer längre, de e våra polare. hahahah xD

Anonym sa...

Fint namn din son har!
Min bebis heter likadant ;)

Går du på xist? Vilka tider är det som gäller nu? Gick där när Oliver va liten.

Ta hand om er!

Anonym sa...

Du är utmanad! Kolla in min blogg för vidare instruktioner.