söndag 4 november 2007


Idag blir det en video, inte i nyaste lager men bilduppladdningen ville inte funka. Får hoppas att det vill funka då. I helgen har det inte hänt så överdrivet mycket alls. Träffade Sandra, åt lunch hos Janna och sen hemåt. Så såg fredagen ut. Var även lite grinig på K, vill jag tillägga. Anledning behövs inte på internet. Men kors i taket, allt var inte frid och fröjd. Men det är det nu igen. Ganska skönt att jag har fått vara sur på honom också, nu vet jag att han inte heller är helt perfekt. Oliver verkar ha drabbats utav något som påminner om århundradets PMS. Lite gulligt med alla humörsvängningar, märks att man inte är den enda.

Under lördagen så var vi inomhus, hemma. Fram tills vid 17 då vi tog bussen till Rotebro, därifrån pendeln till Märsta och därifrån bussen till Suz. Där käkade vi middag och tog igen en massa skitsnack. Suz är min gamla konfirmationsledare, hon jobbar inte längre i kyrkan och jag går definitivt inte länge i någon konfirmandgrupp. Men hon är en av få änglar utan vingar på den här jorden. Finns nog inte en enda människa som har räddat mig så pass mycket som hon (bortsett ifrån min Bunke och Oliver). När vi hade ätit och snackat en himlans massa goja så gick Suz, K och Oliver en trappa upp i hennes hus för att titta på en av hennes ormar. Tro det eller ej, jag gick också med en trappa upp. Men när Suz tog upp ormen ur terrariumet (eller vad det nu heter?) så gick jag ut ur rummet. Då gjorde min ormfobi sig riktigt påmind. Så då ställde jag mig i ett kolsvart rum och väntade tills dom var klara. Min lillfis hade tydligen klämt och känt på ormen. Så han fick tvätta sina händer innan jag kunde ta i honom. Kanske låter helt sjukt för er som läser, men jag är verkligen snuskigt rädd för ormar.

Jag trodde jag skulle ha sådan tur att Oliver somnade för natten i vagnen på väg hem eftersom att vi åkte ganska sent. Men redan i Rotebro vaknade han och sen var han vaken hela vägen hem, jag tror inte att han somnade för natten förrns vid 23.

Idag har det inte hänt mycket. Rökt 1 cigg sen jag gick upp, eller njae. En halv snarare och den var fan inte god. Så jag tänker nog inte röka mer. Om ett par timmar ska jag och Oliver åka till S och hälsa på. Förhoppningsvis tänker Oliver inte skrika så fort någon annan än jag tar i honom den här gången. Men det bör gå bra, nej nu ska vi tänka jävligt positivt; det SKA gå bra.

Sen ikväll ska jag och lillfisen åka och sova hemma hos K. Hans bil är kraj på nå vänster så han och hans polare ska mecka. Jag har ingenting alls emot att titta på när två karlar meckar bil, tvärtom. Dessvärre tror jag inte att det är så överdrivet roande för Oliver. Så vi lär väl vara en liten stund o garaget och om lillfisen tröttnar så får vi väl gå upp till K och leka där eller något. Men vi lär ju visserligen komma ganska sent om vi ska åka till S vid 17. Nåja, förhoppningsvis går allt jätte bra. Förhoppningsvis är min rygg snäll mot mig tills imorgon innan det är dags för sjukgymnasten. Hua, är trött på sjukgymnastik nu. Jag tycker hon är riktigt bra, trevlig också. Känner knappt av ryggen på hela veckan som går.

Justja, han är så söt i sin vinteroverall att jag dör. Ska se till och hitta laddarsladden till min kamera och styra upp den. Sen kommer en bild.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick det hos S?
Ses imorgon kanske? Om vi inte flyttar alla Tobsons grejer då... Du kanske har lust att komma hiot och hjälpa till med att kolla Christopher? Skulle vara guuuuuld värt ;D
<3

Anonym sa...

Heej, du får ursäkta mitt stresstillstånd igår haha :-P Var påväg hem ti gävle, massor o tänka på =) hann inte ens se en glimt av lillpojken i förbifarten!

Anonym sa...

Åå va mysigt, jag vill också ligga i en vagn o gosa med en filt när det är såhär kallt ute, haha :-)

Anonym sa...

Titt-uuuuut