torsdag 29 maj 2008

Min stackars sötaste lillfis är sjuk, fast kors i taket, han var frisk ganska länge innan han blev sjuk den här gången. Idag hade han nästan 41 graders feber (1 timme efter iprenkur) och har typ inte ätit mer än frukost på hela dagen, tror jag har fått i honom 4-6 skedar fruktpurré och en hel del vätska, en del har jag fått tvinga i honom med medicinspruta men det har gått.. Vart en sväng till Danderyds, tack ni är underbara! Fick mig inte att känna mig som en överdriven hönsmamma och dumförklarad som man blir på Astrid Lindgrens, ni gör verkligen ett toppenjobb på Danderyd!


På Danderyd tryckte dom i honom dubbelt så mycket alvedon som dom rekomenderar på flaskan och det hjälpte, vi slängde i honom ipren nu innan han skulle sova och nu sover han äntligen. Lillälskling. Det är btw virus i halsen han har, vet inte hur han har fått det eller så, men dom sa att han borde iaf vara ganska långt på bättringsvägen nu till helgen. Nu ligger stackarn här bredvid och hostar och stånkar, ska lägga mig och krama om honom nu!

Inga kommentarer: