lördag 24 maj 2008


Nu har jag köpt klart vagnar för i år (hoppas jag!!). Har införskaffat oss en resevagn. Vi har ju faktiskt 2 resor inom loppet av en månad.. På måndag åker vi på kryssning och jag tänker inte inbilla mig att jag får plats med City Crossen i hytten så vi slår på med en ny vagn. Jag ogillar att handla barnvagnar begagnat, jag dömer inte dom som gör det. Men jag gör det bara inte. Jag är iaf nöjd, den har var ju typ 5000pix billigare än den andra så det tackar vi och bugar för, var sommarfest (REA) på babyland idag så vi var där och tittade och fastnade för den här. Inhandlade även en hel del annat idag. Nästan alla räkningar är betalda och vi har gott om pengar kvar månaden ut, skönt. Börjar dock få lite stressnoja, måste skaffa mig ett jobb till hösten. Har ju sökt som en galning senaste månaden men inte fått ett enda samtal, kanske ska skriva om mitt personliga brev. Har hört att om man är ung/har barn ska man inte nämna ålder och barnet högst upp. Men Oliver är det finaste jag har och jag är så stolt över honom, vill bara skriva i pannan typ att jag har världens finaste 13 månader gamla Oliver. Usch, ångest. Men man får inte ge upp, bara fortsätta kriga i jobbdjungeln.
Fan vad arg jag är!! Ni som känner mig vet att jag i flera års tid har försökt bli av med mina visdomständer som bara ger mig problem på problem. Igår hos tandläkarn sa dom att dom ska ut, hur jävla ruttet är det inte? Får dessutom pröjsa närmare 900 pix per tand, det är helt jävla ettrigt jävla sinnessjukt. Kanske ska bli tandläkare eller nåt så man slipper kostnaderna och kan borra och äckla sig på sig själv? Hua. Var arg och sne man blir.
Nu till positiva nyheter. Kim har fått kontakt med sin far igen, dom har inte träffats eller hörts av på ca 10 år. Så den 7 juni bär vi av till Eskilstuna och hälsar på, sover kvar där. Det ska bli så häfigt, känns så stort att få träffa hans pappa, vet faktiskt allvarligt talat inte om jag någonsin trodde att jag skulle få göra det. Vi passar även på att träffa min mammas pappa när vi är där, hörs inte så ofta men han bor tydligen bara 10 minuter ifrån Kim's pappa så vi tar en fika där när vi ändå är i krokarna, han är ju ändå mammas pappa.
Annars idag så har vi handlat en hel del. Var inne på skoaffärn nere vid Barkarby Outlet, dom har alltid köp 3 par och betala för 2, så vi köpte 3 par skor till Olivfisen i nästa storlek. Strl 20 börjar ju bli lite smått så vi tog alla 3 paren i strl 21. 2 par gympaskor, ett par tunnare och ett par lite tjockare och ett par likadana sandaler som han redan har fast större. Dom är ju så jävla fina. Köpte nya strumpor till mig, välförtjänt. Kim köpte nya skor. Hur jävla nästan gifta är man inte när man köper likadana shorts och tycker det är typ helt naturligt? Hah, kärlek. Älskade kärlek. Vi brände 59 pix hos fotografen som var inne på babyland också. Får två bilder för det priset så får vi ta hem och titta på dom andra, ska hämta dom om ca 3 veckor. Hoppas dom blir fina. Alla bilder på Olivfisen blir visserligen fina, men förra gången en fotograf fotade blev jag så besviken, de var inte såhär extra fina...Så jag hoppas bilderna blir bra så man inte bara tar de 2 bilderna och skickar tillbaka dom andra.
Avslutade dagen med grillning och ett glas vin hos Linda. Nu är det dags att kasta sig i sängen, ska med 9:57 tåget imorgon. Skansenbesök med Kim, hans mamma, styvfar, morbror, lillebror och Linda och Zandra.
Vi hörs! Fortsätt kommentera, snäälla?

Inga kommentarer: