tisdag 24 juni 2008


Bjuds på en av mina favoritbilder ifrån maj i det här inlägget, i brist på nya. Dagen har vart bra, lite stressig morgon dock.
Morgonen började inte stressigt, vi åt frukost i lugn och ro och duschade. Helt mitt upp i allt vårat morgonstyr ringer min mobil från ett av jobben jag har sökt och vi bokar in en intervju, imorgon!!! Vi babblar på en stund, kikar på klockan som är 10:02, kikar på min son som springer runt helt plötsligt med bara 1 strumpa och inte två och kommer på att bussen går 10:14. Hah, rush! Men vi hann med bussen. Allt gick jätte bra hos S idag igen, så jävla underbart!!
Olivfisen vilade nästan 3 timmar idag, men väckte honom och gav honom mellis. Tyckte han kunde vakna så han kanske skulle somna på kvällen. Och mycket riktigt så somnade han nästan i vanlig tid, en kvart senare kanske.
Nu har jag haft panik i en timme. Har inte varit på arbetsintervju sen sommaren jag vart gravid (2oo6). Så jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig eller what so ever. Jag kör på hel och ren iallafall. Får kolla aftonbladet och kolla vad det är för väder imorgon och klä mig efter det helt enkelt. Hoppas på värme så kan man köra leggins och någon tunika, det brukar oftast gå hem. Sen så är jag helt virrig på hurvida jag kommer hitta dit eller inte. Men det märker vi. Hoppas bara att jag hittar, så jag inte virrar runt där som en höna och inte dyker upp på intervjun. Fick veta att jag ska intervjuas av Björn, hoppas han är lika trevlig som min Björn (Bunke).
Nu ska jag kolla vädret och vända upp och ner på min garderob, fan att jag inte fick tvättid idag, hade verkligen behövt ha fler alternativ i garderoben, men det borde gå. Håll alla tummar för mig imorgon nu, det kommer nog behövas. Mina tummar är så nerviga att jag knappt kan hålla dom!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej! ytterligare för att poängtera att vi inte gör detta för att kategoriesera några. ist för att hjälpa unga föräldrar att hitta och relatera till andra unga föräldrar. Sen är givetvis andra också äldigt välkomna! Tävlingarn och tips o dyl är ju till för alla:) Vi är själv 3 st mammor som fick barn tidigt som tyckte att en sådan sida fattades oss när vi själva var gravida. hoppas detta är svar på din fråga. Du är välkommen!

Anonym sa...

Lycka till på intervjun ! Mvh Malle