måndag 16 juni 2008


Hua, idag var det en jobbig morgon. Vaknade av värsta mardrömmen någonsin. Ska försöka göra den lååånga drömmen lite kort. Kim lämnade mig för en fjortis som jag försökte döda men inte lyckades med. Kims styvfar var jättefull och ville döda Kim. Till råga på allt det där så ansåg den där fjortisen att hon hade umgängesrätt till Oliver och när jag såg henne ha honom i knäet hade jag ner henne för en trappa och dödade henne.
Haha shit, jag grät när jag vaknade. När jag tittar på det jag har skrivit verkar det bara barnsligt och nojigt. Men seriöst, mina två första rädslor just nu besannades i den drömmen. Det jag är allra mest rädd för är att någon ska komma och ta Olivfisen ifrån mig (och det försökte ju fjortisen göra) och sen värker det i hela kroppen på mig bara av tanken på att behöva leva utan Kim. Dom är ju mina boys liksom.
Idag ringde dom från ett av jobben jag sökt (WOHO), hon sa att dom hade tillsatt tjänsten på den förskola jag sökt jobb på men att hon skulle lägga upp 2 andra annonser under dagen som hon ville att jag skulle söka och hon skulle titta lite extra då på mitt CV. Det var lite kul, det garanterar ju inte att jag får jobbet men jag hoppas verkligen att jag iallafall får komma på en intervju. Hon sa att hon kände igen mitt efternamn då det är väldigt ovanligt och så visade det sig att jag praktiserade på en av hennes förskolor i slutet av 3an. Så det är bara att hålla tummarna nu och hoppas på det allra bästa!
Lindas prins kom hem idag. En sikken sötenos. Det firade vi med middag hos henne, spaghetti och köttfärsås, satt inte fel alls. Efter det gick vi ut och lekte med ungarna och prinsen på en dagisgård i närheten en stund. Nu ligger lillfisen och knallsover. Så skönt att han i princip stupar i säng på kvällen nu mera, men ändå är glad fram tills man lägger honom.
Mer jobbsnack nu då, tjitt vad jag tjötar. Men det är ju frivilligt att läsa visserligen. Kims nya anställning var ju inge vidare. Knappt nå jobb alls att åka på så imorgon ska han på en annan intervju för ett annat jobb där han får 100pix i timmen och är garanterad jobb minst 4 dagar i veckan (om han nu får det dvs). Men nu håller jag tummarna för min älskade älskling.
Nu tjötar min far på mig så ska väl slita mig från bloggen, ska uppdatera Olivers bilddagbok sen så kika gärna in där!

3 kommentarer:

Anonym sa...

kikar in...:)

Anonym sa...

Haha ja jag har också haft sådanna drömmar, dock så har jag åtminstonde min lilla prins kvar. Resten sket sig ju :P

Anonym sa...

Din lilla kille va också galet söt! :) Jag hatar att drömma sånt där läskigt. Jag brukar va helt galen och morbid när jag vaknar efter en sådan dröm. Usch. Kul att du skrev en kommentar! :)