söndag 6 januari 2008

Han somnade till slut i alla fall. Shit vad skönt det var. Men han sov inte mer än en timme den lilla fisen, undra om det är typ NU han går över till att bara vila en gång per dag? Hm, jag tycker det låter ganska lite för en pojke som inte blivit 9 månader än. Men man vet ju aldrig, idag kan ju vara helt annorlunda. Det är nog den totala charmen med att vara förälder, varje dag ser helt olik ut den dag som var innan.
Därför är det extra viktigt att ta vara på varje dag, varje ögonblick. För man får aldrig tillbaka just den stund som är just nu, eller något annat som passerat. Man kan se tillbaka och minnas, men man hamnar aldrig just i det ögonblicket igen.



Nu sitter vi i köket och myser. K matar Oliver och jag sitter här och bloggar. Ser ut genom fönstret, fan. Jag gillar verkligen inte snö. Men ut ska man idag med dessvärre. Ska hem till min mor. Umgås en stund och äta middag, ska bli trevligt. Jag tror det var ett tag sedan vi var där en längre stund. Blir säkert kul för Olivfisen att leka med gudfar och mormor, säkert nästan lika kul som det blir för Olivfisens mamma att få leka med Olivfisens moster.
Nej, nu ska jag leka med min son i någon timme. Se om han vill vila något innan det är dags att åka. Han ska i alla fall få komma ur pyjamasen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket! Vilken fin pojke du har =)

Anonym sa...

HAN ÄR SÅ SÖT :D

Unibet... shalalala ;) <333