onsdag 16 januari 2008

Nu är jag on the roll igen. Oliver och K ligger och vilar och det känns som att jag har en hel del att skriva om i det här inlägget. Det har hänt ganska mycket på senaste, men nu vill jag tänka på nuet och blicka framåt, jag kan ju ändå inte göra så mycket åt det som hände igår eller förra veckan nu.
Folk verkade producera ungar ungefär lika fort som jag kommer tömma mitt konto när barnbidraget kommer. Satan vad fattig jag är denna månad, tur att det bara är jul en gång om året. Men även denna månad kommer jag bli råttfattig.
En helt ny utgift är ju välling, det häller Olivfisen i sig. Men enligt Anki är välling billigt på Willys, så jag ska väl pallra mig dit och se om man kan fynda. Måste även inhandla en ny flaska till Oliver eftersom att en flaska med välling kvar i vart möglig över en natt. FYFAN! Vet att han har flaskor men det är praktiskt att ha ett par stycken att välja bland. Jag övervägde inte ens att koka den äckliga flaskan. Ner i en påse och ner i sopnedkastet. Dessutom fyller min pappa 48, min syster 15 och en av mina bästa vänner fyller 18 denna månad. Så presenter till dom och pengar till utgång den 25e. Plus det så ska Oliver ha blöjor, tvättlappar, en amningsnapp, nya nappar och ett par burkar mat. Shit. RÅN. Men jag får nog pallra mig till VINN Stormarknad i Stinsen och se om jag hittar några presenter där. Dom har mycket fint till as bra priser, har inte råd med hur mycket som helst. Ett månadskort ska jag ha med. Och räkningar. Shit. TOTALÅNGEST, tur bara att cigg inte längre är en utgift.
Nej fuck. Jag får ta och se över exakt hur myckt pengar jag får nu i januari och göra upp en plan på hur mycket jag kan lägga ner på allt. Olivers saker inhandlar jag, sen gör jag en plan för resten. FAN, jävla försäkringskassa. Låt K få sina pengar så jag slipper försörja honom med mina sista arma ören. Men tack till mig själv för att Oliver har kläder i sin storlek han har nu, i överflöd.
På tal om folk som skiter ut ungar. Jag vet att vi alla har olika syn på hur tätt man "ska" ha barn osv. Jag vill inte döma någon annan. Jag har en bekant som ska ha en till i augusti och hennes son är dryga halvåret. Så länge det känns rätt för henne och det är vad hon och hennes familj mår bäst av, så grattis och lycka till med det nya lilla livet. Dock skulle jag själv gå under om jag blev gravid nu. Är så trött på att ha en liten som är så krävande. Det är JOBBIGT. Som tur är så är han så jävla gullig och så jävla go att man orkar med. Världens finaste älskling, min son. Jag kommer nog vänta ett gäng år innan jag skaffar en tilll.
Jag och K har ju pratat om att ta bort pillrena när Oliver är två. Men jag tror jag vill vänta längre. Låta lillfisen växa till sig lite är ju aldrig fel. Jag vill nog vänta tills jag känner en längtan efter en liten bebis igen, inte bara skaffa en till för att vara klar innan 30. Stress. Men jag ska vara klar med mitt barnafödande innan 30, började vid 18 så tänker inte hålla på 11-12 år till att föda barn. Aldrig. Men nej, jag ska nog vänta med nästa tills min husdröm är uppfylld. Hm, ja. Jag och K får ta tag i det där. Jag vill inte ha fler stora överraskningar i mitt liv. Självklart var Oliver en helt underbar överraskning, men ser hellre att nästa lilla älskling är planerad. Hoppas på en liten Elvira.
Jag har tagit upp lägenhetsjakten på stort igen. Har legat lågt ett tag och bara njutit av att det funkar så bra hemma hos pappa. Men nu vill jag ha en tvåa eller en trea. Så jakten fortsätter. Längtar så sjukt mycket tills jag, K och Oliver har vårt alldeles egna till våran lilla familj. Förhoppningsvis hittar jag något jag kan trivas med lite närmare S, så att Oliver har närmare till sin pappa också. Därför kommer jag inte att lämna kommunen vi bor i.
Nemen se där, det blev en del text i alla fall. Få se om jag är motiverad till att kladda ner något mer ikväll eller om jag tar det imorgon.

Inga kommentarer: