lördag 5 januari 2008

Shit, jag är trött. Oliver vill inte sova. Varken på dagarna eller nätterna. Känns som att allt tiden går åt till är att försöka få honom att somna och allt han gör är att protestera och gnälla. Så nu gav jag upp. Tog ungen under armen och bar ut honom till vardagsrummet och satte honom på golvet bland sina leksaker. Vill han inte sova så tänker jag inte tvinga honom, orkar jag inte så sätter jag honom på golvet. En stund för mig själv för första gången på hela dagen. Skönt.

Oliver är jätte mysig, jätte söt och hel gullig. Dessvärre så känns det ibland som att han är det mot alla andra, men inte mot mig. Att jag bara får allt gnäll och skrik. Säkert är det inte så, men det är galet att det känns så. Fuck, vad trött jag är.


Röksugen är jag också. Som fan, men jag har kommit långt nu. Jag ska inte falla tillbaka, hur gärna jag egentligen vill. Bättre att inte röka än att röka. Själv är jag jävligt omotiverad till att sluta röka när jag mår som jag gör just nu. Säkert så mår jag såhär just för att jag håller på sluta röka. DET SUGER. Jag ska fan aldrig mer sluta röka.



Min älskade son. Fan. Jag hatar när det är sånna här sugiga dagar när både jag och Oliver verkligen är anti. Det är då jag tackar gudarna för att vi har K. Det är verkligen skönt att få vara ifred en liten stund. Och Oliver sluta vara så grinig när K tar över. Kanske faktiskt är så att Oliver kan bli lika less på mig ibland som jag kan bli på honom. Visserligen så släpper det lika snabbt, ser vi varandra 2 minuter efter så vill vi kramas och leka igen. Så det är ju inte direkt så att jag tröttnar på Oliven for life.



Stackars liten har feber. Misstänker att det är bissingarna där uppe som kommer nu, så jag bara inväntar salvan från England (bedövningssalva till små barn som får tänder). Tycker verkligen att det är riktigt ruttet att sånt inte finns här. Svenska barn får väl lika ont när dom får tänder som brittiska barn? Oh my.

Nej fan, dags och gör i ordning lite välling och packa ner liten i vagnen.

Trevlig helg!



















1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas Oliver kryar på sig och framför allt att han sover så du får vila en stund.
Vet hur det känns, Linn har precis haft ett jullov med minimalt med sömn *jobbigt* Men nu kämpar vi hårt för att få tillbaka sovrutinerna igen
Duktiga du som slutat röka *kram*