måndag 21 januari 2008


Idag är en lugn (=seg) dag. Just nu är K hemma hos oss och hämtar OCboxen (vi är inne på s01) och lite småsaker, Oliver leker för sig själv på golvet så jag tar en pause här. Det har varit en ganska intensiv förmiddag och en väldigt intensiv start på eftermiddagen, men nu verkar han ha lugnat ner sig en aning. K och hans mamma tog med Oliver ut en sväng i morse, så för en gångs skull behöver inte jag tänka på att pallra mig ut. Den här veckan känns ganska lugn, samtidigt som den känns alldeles jätte full.
Idag ska jag som sagt inte göra ett jävla skit, eventuellt träffa Sandra framåt kvällen. Imorgon vet jag inte heller vad jag ska göra, förhoppningsvis träffa K's gravida vännina så jag kan ge henne presenter. På onsdag blir det Xist med Bella och Flisan. På tórsdag fyller min älskade syster år, så då blir det ÅKA AV till henne och sova där. Och på fredag ska jag hinna med lite shopping på förmiddagen, betala räkningar, träffa S och sen blir det lämna Oliver hos mamma och sen ska jag och K ut med massa kompisar. Det var senast i oktober jag hade barnvakt åt Oliver, så just nu känner jag mig jävligt motiverad till en grym utekväll och en god dos av sömn innan jag hämtar min lilla skatt på lördag igen. Undra om jag klarar mer än 18 timmar den här gången, hah. De tre gånger jag haft barnvakt har varit ganska jobbiga, men antar att det är bra för mig och Oliver och vara lite ifrån varandra, han har det ju hur bra som helst med mormor, moster och gudfar. Och det känns grymt motiverande att göra något med K på egen hand (även om det kommer vara massa annat folk också).
Nästa vecka ska jag gå på en ung mamma i kommunen träff igen, det ska bli nice. Ska dra med mig Anki och Isaak, då har man ju sällskap hela vägen från porten. Jag hoppas på att jag ska trivas där, tycker det är så långt till Xist. Det är närmare att bara ta bussen ett par hållplatser. Ska även bli skitkul att se vilka unga mammor i kommunen det finns. Har man tur kanske man får någon ny vän, alltid kul att lära känna nya människor.
Nej, nu ska jag joina min son i hans riva-ut-alla-saker-i-leksakslådan-lek och kanske växla ett par ord med K's mamma. Vi får se.

Inga kommentarer: