måndag 21 januari 2008

Kommentera inte anonymt, då kan man ju inte svara.

Till dig som kommenterade om mitt uttalande om aborter:

En graviditet är en konsekvens efter sex. Då skapas ett liv, gör du abort tar du bort livet. Det är inte att ta konsekvenser det är attt hitta en utväg och slippa ta konsekvenserna. Största konsekvensen är att föda barnet. Det får bära eller brista. Ha inte sex om du inte är redo att skaffa barn om du har svårt att skydda dig!


Det är ett liv som är på väg att bli ett litet barn hur tidigt i en graviditet du än är och att göra en abort är att stoppa det som är på väg att bli en liten människa att komma till världen. Det är jätte bra att det finns aborter för vissa människor är uppenbarligen inte redo att skaffa barn. Men enligt mig är då preventivmedel bättre, men risken/chansen att bli gravid finns ALLTID! Det bör man ha i åtanke om man är gammal nog att ha sex. Det är min åsikt och du har en annan, vad du än säger får inte mig att ändra åsikt. Hade jag gjort abort, hade inte Oliver funnits idag. Då anser jag att om jag hade gjort abort hade jag stoppat ett liv, det är min åsikt.


Våldtäkt är en helt annan femma. Det är inte oansvarigt sex utan skydd. Om någon kopplar mina åsikter till att jag anser att våldtäktsoffer inte ska få göra abort så undrar jag hur eran relation till sex är alltså...

11 kommentarer:

Anonym sa...

gör du abort tidigt är det inte att ta ett liv. det har inte ens blivit ett barn, knappt ens ett foster.
och nej, gör man abort ser man till att det inte blir några konsekvenser, samma sak om man avänder kondom alt preventinmedel

Anonym sa...

vilket bra inlägg :)

Anonym sa...

så du anser att det är bättre att föda ett barn som man inte kommer att kunna ta han dom istället för att göra abort? om man inte kan adoptera bort barnet.

Anonym sa...

om man blir våldtagen? ska man inte få lov att göra abort då eftersom man tar död på ett liv?

Anonym sa...

ja men det låter lite som våra rutiner! Fast jag ammar inte men han får flaskan. Och nej, att låta barnen skrika sig till sömns kommer aldrig funka för mig, precis som du säger!

Anonym sa...

Modigt att skriva anonymt (:

Håller helt med min bror i denna fråga, från början tyckte jag att abort var en bra och rätt lösning i många fall.. men nu har jag verkligen tänkt efter och det är sant som du säger bror..

Anonym sa...

till kn1v: "bror" trodde maria var en tjej...

Anonym sa...

Anonym: Spelar det allvarligt talat någon roll om Maria kallas för bror av sin syster?
Jag håller med Maria i den här frågan. Jag tycker själv att man avslutar ett liv om man gör abort om man har varit så oansvarig att man inte kan ta konsekvenserna av att man har haft sex. Jag känner folk som har gjort abort av medicinska skäl och det tycker jag är rätt.

Anonym sa...

hej älskling det är madde tänkte abra säga att jag verkligen ser fram emot freeeeedag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *LÄNGATAR MAAAAAASSSOR kramar massor*

Anonym sa...

till "anonym":
Nej är hon en tjej? det har jag missat!!

vi kallar varandra för bror på skoj, det är ett skämt mellan oss..

Anonym sa...

till kn1v: säkert...