tisdag 29 januari 2008


Nu var det ett bra tag sedan jag satt vid den här burken och kladdade här. Kan bero på att jag haft ett liv dom senaste dagarna och att alla har varit friska (observera har).
I torsdags fyllde min syster 15, grattis igen. Firade med hemmafika och så sov jag och Olivfisen där. I fredags fyllde Nadja 18. Det firades med att lämna Oliver hos sin mormor och gå ut med en massa folk. Kvällen blev inte alls långvarig men det var riktigt kul och framförallt var det mysigt att få halva lördagen själv med K . I söndags var jag med K, Olivfisen, Kniv och Flickvännis på Stinsen. Det var nice, hittade s01 av L Word till ett riktigt bra pris, så nu har jag och K något att stirra på när vi sett klart alla sässonger av OC. Igår gjorde vi inte ett skit. Idag fyller min älskade pappa år, så jag och K lagade middag och gjorde tårta åt honom, han fick en pyjamas. Jätte fin pyjamas.
Olivfisen har någon riktigt ruskig förkylning. Han har inte haft röst alls på två dygn nu, så har han inte fått den imorgon så ringer jag till vårdguiden igen. Tycker det är riktigt obehagligt, jag kan inte lämna rummet obevakat när han sover för man hör inte när han vaknar. Varken när han vilar på dagen eller natten, mitt hjärta skulle inte klara att han låg vaken en timme och grät helt utan ljud för sig själv. No way.
Jag sa till Kniv igår att dagens inlägg skulle handla om mitt hår. Så kastar vi hit någon snygg liten slutkläm om mitt hår. Jag var hos min frisör idag för första gången sen februari 07, hah. Det var en bit hår att klippa av, men skönt att ha det gjort. Det blev lite kortare än jag hade tänkt mig, men inte alls så jätte kort. Räcker till axlarna. Ni som känner mig, ni vet ju att jag är aningen impulsiv. Jag har snelugg nu. Jag är tydligen snygg i det. "Min MILF", fick jag höra av K när det var klart så jag är nöjd. Skulle slängt upp en bild men dum som jag är så har jag färg i håret nu (utväxtdags) så nu blir det bara en bild på en påse typ. Nej men det känns grymt att ha lagt ner en hel timme på att sitta i en frisörstol idag. Jag känner mig skitsnygg. Nu ska jag klia huvudet och läsa lite bloggar i ca 20 minuter till innan jag ska skölja håret.

Inga kommentarer: