tisdag 16 oktober 2007


Idag har varit en jätte mysig dag. Dock var natten ganska jobbig för oss allihop i lägenheten. Oliver vaknade som en klocka 02:51 (samma tid som han föddes) och gallskrek helt otröstligt i säkert en timme. När jag hade kämpat i 40 minuter la min stackars rygg av. Jag hann precis få ner honom (skrikandes) i sin säng innan jag föll ihop. Det var skitläskigt, jag svimmade fast ändå inte. Alltså, ryggen vart helt varm och jag blev snurrig i bollen och sen så föll jag ner över datorstolen. Sjukt läskigt. Men då tog K över, jag fick röka och dricka saft. Oliver somnade till slut om, vaknade flera gånger under natten och skrek, så imorse när det var dags och gå upp var det inte många pigga miner.


Jag lagade lunch idag, kors i taket. Efter disken var tagen och alla påklädda tog vi en promenad ner till Kallhälls centrum (inte så mycket att se), köpte morotspuré och pärsonsoda. Sen travade vi till bilskolan och hämtade en prislista (jag ska ta det där jävla kortet innan jag blir 21). När vi kom hem till mig igen så lekte K och Oliver ganska länge. Olivers ena gudmor kom förbi här på kvällen och latjade lite med lillfisen hon också.

Han har varit en solstråle idag. Glad nästan hela tiden, ätit fast föda hela 3 gånger idag och vart jätte mycket på golvet och lekt själv. Så skönt, min rygg var inte på topp efter nattens övningar. Och inte fan har dom ringt från vårdcentralen heller, imorgon ringer jag nog dit och är arg. Vill veta vad det är för fel, för det gör faktiskt jätte ont hela tiden.

Kollade inte på Våra bästa år idag, känner mig som en riktig svikare. Men får ta och bänka mig framför både reprisen och avsnittet imorgon innan det är dags för Xist med Sandra och Ticke. Dock kollade jag och Olivers gudmor på Desperate Housewives (hur jävla bra är det inte nu?), jag saknar dock Bree, vart är hon?

K sover hemma ikväll, jobb imorgon. Fasiken vad tomt det är. Jag vet att vi ses imorgon igen och ja, jag vet att vi praktiskt taget sitter ihop. Men jag tycker det är så äckligt mysigt att sova varmt och nära, faktiskt.

Justja, till det jag glömde få med igår; Nu funkar kommentarfunktionen utan att man ska behöva registrera sig och skit. Så jag skulle vilja veta lite om vilka det är som läser min blogg och varför ni läser just min blogg :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maria! Tittar in här ibland för att se hur du o Oliver har det.

Anonym sa...

Hej Maria! jag kikar in lite nu och då för att se hur du o lillfisen har det, kul att titta på bilderna och se hur Oliver växer o frodas - fortfarande lika söt //Kram Helen

Anonym sa...

Ja, du vet ju redan att jag läser här då och då...

Anonym sa...

Jag läser din blogg, i hemlighet.. Jag är din stalker, mwhah! Nävars, jag älskar ditt sätt att skriva på. Du skriver så... Äkta.
<3

Anonym sa...

Bree är mamma ledig ifrån serien så i serien är hon på Bröllopsresa :P