tisdag 9 oktober 2007

Nu ska jag skriva ett inlägg tillägnat åt AIK F93 och deras assisterande tränare Mankan.

Jag vet inte hur många av mina läsare som följer efterlyst på Tv3, men i förra veckans program så berättade Hasse Aro om Mankan. Det berättade hur omtyckt han är av sitt fotbollslag (ja, han kallas lagets "pappa"), hans fru var med och delade med sig av sina känslor och sedan berättade de vad som hänt.

Han hade vart ute på någon pub i Solna och tagit någon öl, sist han sågs så handlade han på statiol vid Skytteholm. Morgonen efter hittades han medvetslös mitt på B-planen (tror jag det var?) på Skytteholm.

Sedan han hittades för lite mer än en vecka sen har han varit medvetslös, nu har hans chanser förvärrats. De har hittat hjärnskador så hans chanser ligger nu på 50-50.

Jag känner inte honom personligen, men jag känner min syster. Hon spelar i laget han tränar. Efter att ha hört hur hon har berättat om stämningen i laget, hur de har spelat med röda band för att hedra Mankan osv. Jag tycker det är hemskt? Vad lever vi i för jävla värld?

Mina tankar går till Mankans familj och AIK F93.

Inga kommentarer: