måndag 22 oktober 2007


Nu har jag blivit sämst på att blogga. Borde dra mig själv i örat. Idag har det hunnits mer betydligt mer än vad det känns som att det har hunnits. Åkte från Kallhäll med 9 tåget, hah, jag o K hittade till sjukgymnasten på första försöket, vi kanske borde bilda ett orienteringslag. Nåja, hos sjukgymnasten gick det iaf jätte bra. Jag har knappt känt av ryggen idag på hela dagen, sen vi kom därifrån. Jätte skönt. Visserligen gjorde vissa av övningarna sjukt ont, men det är väl bra att hon kommer åt det som gör ont, eller vad man nu ska säga.

När vi kommit hem därifrån så lagade vi lunch (korv med bröd och potatismos). Efter vi hade ätit så vilade vi. Jag i min säng och K och Oliver i syrrans. Behövde få vila själv. Satan så skönt det var. Sen så var vi uppe och lekte ett par timmar, sen kom Malin förbi. Och så käkade vi middag (potatis, köttbullar o gräddsås). Lagad mat två gånger på samma dag, fan vad man känner sig ambitiös.
Oliver strulade inte med nattningen varken idag eller igår, skönt. Och maten bara vräker han i sig nu, så kul. Så skönt att det går framåt. Dock verkar han besväras av mardrömmar eller liknande, vaknar nästan varje natt och bara skriker. Ingenting duger, jag får inte ens ta i honom. Det blir så frustrerande när man inte kan göra nåt. Men som tur är duger K lite halvdant, han går över och börjar snyfta, blir nedlagd i spjälsängen så får jag lägga mig som en orm med handen in så jag håller om honom genom spjälorna, då kan han somna om.

Ringde runt lite och kollade med utbildning och så idag, ska plugga upp mina 250 IG poäng från gymnasiet på distans nu under föräldraledigheten hade jag tänkt. Vill läsa Psykiatri på 200 och Psykologi A på 50. Bara hoppas på att dom är tillmötesgående när jag väl får tag på någon. Har ringt och krigat efter en studievägledare i princip hela dagen, beep beep. Upptagen konstant.

Nej, nu ska jag ta och lägga mig och försöka sova. Tobbe kommer hit med Tickelitus imorgonbitti. Så imorgon blir det fullt ös medvetslös. Dags att dejta kudden minnsan.

1 kommentar:

Malin sa...

Oliven e så fin på den bilden :) finns inga bilder han inte blir bra på :) hehe. Tack för middagen idag =) jag längtar tills på fredag :) då blir de drag ;) sov gott gumman :) puss