onsdag 17 oktober 2007

Idag har vi hunnit med en massa. Oliver käkade nästan all äppelmos med gröt till frukost (jag vet att det borde vara tvärtom, alltså gröt med äppelmos men då äter han inte). Efter frukosten lekte vi i någon timme, sen vilade han. Lilla tussnusse. Det finaste jag har, verkligen. Sen bar det av till Xist med Sandra och Ticke. Hon hade med sig Äcklet och hennes son men dom försvann ju från Xist som en avlöning, det kan man väl tacka gudarna för. Jag tycker verkligen att människor som särar på benen för allt som rör sig och ljuger så dom tror sig själva är äckel, riktigt äckliga. Ja, det tycker jag faktiskt.


Bella kom in till Xist en sväng med lilla Flis också, vilken prinsessa hon är. Så söt, ack så söt hon är. Körde sångsamling och käkade lite. Efter Xist så mötte jag upp K vid tåget, en sån lycka. Blir helt till mig varje gång jag ser honom, även om det är på 100 meters avstånd så ser jag att det är han, jag vet det. Känner det på mig. Min lycka, den känner jag nog igen på flera mils avstånd.
Vi åkte hem, käkade och sen bar det av till närakuten. Vi är allt ett gäng fräscha människor (eller inte). Vårt dreamteam är inte krassligt, jag har ont i ryggen, K är sjukskriven för axeln och Olivfisen har ögoninflammation. Smäckert.

Stackars lillfis. Men ögoninflammation ska tydligen gå över på någon dag eller fyra så det skulle inte vara någon större fara med honom. Han är i alla fall pigg och glad som vanligt, ätit mat 3 gånger idag också och jätte mycket varje gång. Så duktig, min lilla fiskorv. På bussen hem från närakuten träffade vi på Vio. Älskade kärring. Nu är vi hemma, ska kolla på film. The In-laws blir det ikväll. Har sett den förut och är dessutom så jävla trött. Så då kan jag somna utan att tycka att jag missar något.

Imorgon blir en lugn och seg dag. Lär bli någon liten promenad med Olivfisen annars så stannar vi nog bara inne och leker och myser. Jag vill ha en sån dag. Jag skulle helst av allt bara vilja ha en dag där jag bara kunde ligga och dega med K hela dagen, men ändå inte. Det innebär att jag måste vara ifrån min lilla skitunge, det vill jag verkligen inte. Så det blir nog inte än på ett tag. Nåja, kramkalas och film nu.

Inga kommentarer: