måndag 15 oktober 2007

Ojojoj, ana att jag känner mig duktig. Jag har haft en bra dag och gjort mycket.

Gick upp med lillfisen vid 9, gjorde frukost och väckte pappa. Efter frukosten åkte vi till Jakan och träffade S och hans mamma. Var väl där en timme, Oliver fick fina leksaker och kläder. Jag tycker det gick så himla bra den här gången, förstår bara inte vad det är som inte går att göra med Oliver som får honom att må bra när jag inte är där? Kanske är just det att jag inte är där som stör Oliver.. Men jag kan lämna honom med min mamma utan tjaffs, nåja. Förhoppningsvis blir det bättre med tiden.

Just jävlar, det var en hel del saker både idag och igår som jag tänkte på under dagen att jag bara måste måste ha med i bloggen, men som vanligt blir det hjärnsläpp när man väl sätter sig här. Måste bara påpeka att jag, Malin och Emelie blev jagade av helt fucking crazy fågeljävlar igår vid ankdammen. Hua, kommer aldrig våga låta Oliver gå i närheten av dom där skabbiga fåglarna.

När jag kom tillbaks till Jakan så kilade jag och Malin faktiskt hem till Anki och Isaak. Sikken stor och snygg liten kille. Vi snackade en himlans massa goja och kollade på våra bästa år (som för övrigt var galet patetiskt dåligt idag). Efter det travade jag och Malin hem till mig och slängde i Oliver lite mellis innan han somnade.

Åkte till IKEA och mötte upp pappsen där. Köpte hem lite nödvändigheter och två ramar jag har kollat på länge, ni kommer få se dom när mitt rum är klart och jag lägger upp bilder. Sen åkte vi hem. Pappa åkte iväg till sitt möte. Då tog jag och badade lillfisen och lite så. Nu sover han, har sovit sen strax innan 21, men vaknade när jag lyfte över honom till sin säng och strulade väl i en sisådär 20 minuter innan han somnade om. Men nu sover han. Skönt.

Oliver är ett halvår nu, idag. Shit. Det har gått alldeles för fort. Alldeles nyss var han ett litet kolli som knappt kunde hålla huvudet uppe. Han är så stor, min solstråle. Tack min älskling, för att du har skänkt mig det lyckligaste halvåret någonsin. Det finns ingen som är så viktig som du.
Nu ligger K nere på min säng (som på dagarna är en bäddsoffa) och jag har abstinens, inte sett hjärteskvimpen på över 24 timmar så nu slutar jag skriva och kryper ner där istället.

Inga kommentarer: