tisdag 9 oktober 2007



Idag har varit en nästan bra dag. Jag har kommit ganska långt med förberedelserna inför flytten känns det som, kan dock inte packa ner allt för mycket eftersom att jag behöver Olivers saker och jag har inte fått hit mina flyttkartonger än. Har lyckats tvätta upp hälften av mina kläder, så innan fredag borde allt vara rent och relativt torrt. Shit, jag blir nostalgisk. Nu ska jag aldrig mer bo här, i mitt rosa rum. Det är skönt men ändå läskigt, man är vuxen nu, så ett så organiserat boende som möjligt är det som lockar mest. För bara 4 år sedan hade jag aldrig flyttat härifrån. Rummet är nämligen rosa och har altandörr.

Min syster tar över mitt rum, hon är 14. Så gammal var jag när jag fick rummet också. Jag hoppas hon har minst lika stor glädje av det som jag. Justja, jag har blivit erbjuden en lägenhet. En trea på 70,3 kvm i Råby. Jag hoppas bara som fan att jag får den. Men måste bråka med Upplandsbro's socialkontor först. Behöver ekonomiskt stöd tills Oliver får dagisplats och jag kan börja söka jobb och jobba.

Det här med att ge Oliver middagspuré funkar inge vidare, han är för trött just den tid på eftermiddagen som är lämplig. Så från och med imorgon gör jag ett försök med att ge honom lunch vid 11 istället. Bara hoppas på att det funkar bättre.
Var en sväng på Xist idag med Sandra och Ticke. Lika mysigt som vanligt där, förutom att vissa människor kan bete sig så drygt. Vi tog iaf en fika, våra småpojkar lekte med Lucas och vi samtalade en hel del med hans rara mamma.

Tog en sväng förbi Malins mamma på vägen hem från pendeln och sa hej, efter det vart jag bjuden på mat. Nu ligger lillfisen och sover, han somnade för natten redan vid 20:30, jag vill inte ens tänka på när han kommer vilja gå upp imorgon. Hua.
Nu har jag bestämt mig. Jag ska tacka nej till lägenheten i Råby i vilket fall, hah det tog ju lång tid. Jag vill inte bo där. Jag vill bo i Järfälla, så desperat att komma hemifrån är jag inte. Att bo hos min pappa är faktiskt en trygg och bra tillfällig lösning. Hellre att jag bor där med Oliver tills jag hittar något jag verkligen vill ha istället för att flytta runt med Oliver bara för att jag inte vill bo hemma, vad ger det för trygghet och stabilitet?
Ska nog sälja min stationära dator också. Säljer den nog till syrran, mamma och pappa får köpa lös den åt henne. Sen fixar jag nog en bärbar, tar på avbetalning på typ Siba. Allt jag vill ha datorn till är att blogga. Mina bilder kan jag bränna ner på cdskivor och spara. Så får se till att hitta en dator med brännare, för jag har många minnen jag inte vill kasta bort bara.

Tänkte också på att jag sitter så jävla mycket vid den stationära, märker bara på idag (säkringen gick på nätagget igårkväll) att jag knappt suttit vid någon dator alls, bara när jag verkligen haft tid över och inget annat att göra. Mycket skönt, mindre skärmtid bidrar till betydligt mer kvalitetstid med K. En så mysig kväll som vi haft ikväll har jag inte vart med om sedan i början när vi träffades, det är mitt fel. Jag är fan beroende av min dator.

Jag har haft groteskt ont i ryggen i två veckor nu, idag har jag ont oavsett om jag går, sitter, ligger eller står. Så imorgon bitti ringer jag till Vårdcentralen och bokar en tid, kan inte gå såhär. Orkar knappt bära på min egen son. Det är kass skit.

Nej, nu blir med mer kvalitetstid till min stora älskling.

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag har brännare! :D