fredag 19 oktober 2007



Idag har vart en tokmysig dag. Den började dock inte så tokmysigt. Vaknade och min sista cigg var borta. K hade alltså tagit min morgoncigg innan han åkt till vårdcentralen för att sedan komma tillbaka. Det var bara mer tur än skicklighet att jag och Oliver sov till kl 10:30 och han var tillbaka 40 minuter senare, hade lillfisen vaknat som vanligt hade jag fått vara utan cigg i över två timmar. Då hade jag inte varit så överdrivet roligt. Hua, bad start. Tur dock att en dålig start på dagen inte alltid behöver innebära att hela dagen blir helt kass.


Syrran kom förbi en sväng efter någon DM-match i skolan. Sa hej, pussade på Oliver och så käkade vi lunch och fnissade lite innan hon duschade och gick tillbaka till skolan. När K åkte hem fick jag ryck. VILL INTE SITTA HEMMA MED LILLFISEN OCH RUTTNA. Så jag åkte in till Jakobsbergs centrum. Mötte upp Malin, Lillen och Kevin. Sen gled vi runt där och var lite glassiga. Hejhopp! Jag köpte inget onödigt. Köpte bara vad Oliver behövde. Han fick en ny t-shirt (visserligen har han en exakt likadan hemma hos S, men den ser jag nog aldrig röken av igen), ett par fodrade jeans (no more overall in the åkpåse på ett tag, bara jacka), en pyjamas och en tjocktröja och allt i strl 74. Oh my, nu är han stor.


Sprang på en av mina fd grannar och hennes nyfödda. Tussenuss, kan inte tänka mig att Oliver har varit så liten, nej det har han säkert inte. Men fin var han, ack så fin han var. Efter hela den baletten bar det av hem till Malin. Jenny kom över också, vi käkade Tacos och kollade på idol. Rätt människa åkte ut, tjoho. Hoppas på att Marie åker ut nästa gång, gillade visserligen henne i början men nu tråkar hon ut mig. Bara för att bevisa att hon inte är en fjortis behöver hon inte spela kärring istället. Ärligt talat, hon såg fan ut o vara 50+ i kvällens idol.



Oliver var jätte bökig att natta ikväll. Han somnade första gången hos Malin, vid 22. Efter att ha bajsat mitt i nattningen och haft sig. Flyttade över han till vagnen och han fortsatte sova. Sen vaknade han och höll sig vaken typ hela vägen hem. Så man kan väl säga att han somnade för natten 23:30, det är alldeles för sent, jag borde fan skämmas. Nej, usch. Så ska jag inte säga, det är fan inte ofta det inträffar att han är vaken så länge. Jag får helt enkelt ställa en klocka och väcka honom i tid imorgon helt enkelt. Imorgon ska jag förhoppningsvis iväg och se syrrans final i S:t Erikscupen, beror på hur pass frisk pappa är. Dessutom ska jag få en ny, snygg och stor bäddsoffa som man inte sover direkt på golvet i. Eller njae, nygammal. Får den av Jannas pappa som ska flytta och förhoppningsvis är den i ett primaballerina skick. Dessutom finns det en låda under den som innebär mer förvaring. YES.

Jag är så trött på alla dessa dramaqueens som finns (ingen nämnd, ingen glömd). Jag anser dock att en människa har ett jävla intresse av ens liv om människan i fråga sitter och läser min blogg och använder det som argument, eller har jag fel? Nåja, jag orkar inte ens ta åt mig av vad folk säger,skriver och gör. Oh my, lägg bara ner alla fjortisfasoner. Vi är vuxna människor och har barn, våga växa upp!



Inga kommentarer: